Većini je sigurno želja da im stranica bude među prvima prilikom pretraživanja na Googleu, tamo gdje će ju svi vidjeti. Međutim, čak iako uložite puno vremena i truda u stranicu, bez ispravne SEO optimizacije (optimizacije za tražilice), možda nećete vidjeti rezultate.
Vaša stranica može biti nisko rangirana na Googleu, a možda se neće uopće pojaviti na njoj. Evo 9 razloga zbog kojih se to može dogoditi:
1. Vaša se stranica ne prikazuje na Googleu jer nije registrirana na njemu
Ovo je najjednostavniji razlog zbog kojeg se vaša stranica možda ne prikazuje u Google rezultatima pretraživanja. Ako želite da Google (i druge velike tražilice) pronađu vašu web stranicu, ona najprije mora biti navedena u njihovom indeksu. U suštini, ako ne znaju za stranici (ako ona nije u njihovom indeksu), ne mogu ju podijeliti.
Ne morate registrirati svoju web-lokaciju na Google-u da bi je bila pronađena – ako se na nju poveže dovoljno drugih web-lokacija, Google će je pronaći, ali ako želite svoju stranicu rangirati u Googleovim rezultatima pretraživanja, bolje je da ju sami registrirate ili platite profesionalcu da to učini umjesto vas, što je lakša od dvije opcije. (Ovo je uključeno u svaki Startica web paket).
2. Vaša stranica nije prilagođena tražilicama
Ovisno o tome tko vam je radio stranicu i što je sve sadržavala ponuda, vaša stranica možda nije prilagođena tražilicama.
Kako biste olakšali Googleu posao, potrebno je optimizirati naslove i meta opise stranici te odabrati ključne riječi – to su podatci koje Google prima o stranici i pomoći će mu da shvati kojim pretražiteljima stranica može pomoći, stoga provjerite da ono što unesete u ova polja ispravno opisuje ono što se nalazi na stranici.
Također morate biti sigurni da je stranica prilagođena korisniku; treba izgledati dobro, biti laka za navigirati se i nuditi lako čitljiv, kvalitetan sadržaj.
3. Stranica je registrirana, ali još nije indeksirana zbog pogrešaka ili je jednostavno prošlo premalo vremena.
Indeksiranjem u potpunosti upravlja Googleov algoritam. U većini slučajeva potrebno je između 4 dana i 4 tjedna da Google indeksira novu stranicu ili izmjene na postojećoj te da se novi rezultati pokažu na tražilici.
Ako je prošao mjesec dana, učinili ste sve kako treba, a vaša stranica još uvijek nije indeksirana, možda je riječ o pogrešci. Srećom, ne morate toliko čekati da saznate. Google Search Console može vam pomoći u potrazi za pogreškama na vašoj web stranici koje se Googleu ne sviđaju.
4. Stranica ima nizak autoritet domene
Autoritet domene je rezultat rangiranja tražilice (1 do 100) koji predviđa sposobnost web stranice da se rangira na tražilicama. Što je vaš rezultat veći, veća je vjerojatnost da će vaša web stranica biti rangirana bolje.
Ocjena autoriteta domene uzima u obzir preko 40 različitih čimbenika koji svi djeluju na pružanje najbolje šanse vašoj web stranicu s Googleom. Web stranice velikim brojem ulaznih poveznica (druga web-mjesta koja povezuju na vaše) često imaju najvišu ocjenu autoriteta domene. Ocjena autoriteta domene relativna je u odnosu na rezultate svih ostalih web – mjesta pa ako želite poboljšati, trebali biste se usredotočiti na izgradnju vrijednih poveznica i sjajnog sadržaja.

5. Vaša stranica ima nizak protok povjerenja
Protok povjerenja je metrika koja mjeri koliko je stranica vrijedna povjerenja na temelju njezine kvalitete. Uglavnom se to oslanja na akumuliranje autoritativnih, relevantnih i kvalitativnih poveznica koje upućuju na vašu web stranicu. Jednostavnije, ako dobivate „pouzdani” organski promet iz drugog relevantnog izvora, to poboljšava ocjenu protoka povjerenja. To može biti teško poboljšati i treba vremena, iako SEO profesionalci mogu pomoći ubrzati proces.
6. Nema dovoljno sadržaja na stranici
Što više (kvalitetnog) sadržaja imate na svojoj web stranici, to bolje. To ne znači da treba samo kreirati što više sadržaja, pogotovo ako on nema dobru čitljivost ili je preuzet s druge stranice. Treba što više dobrog, originalnog sadržaja.
Osim što sam sadržaj vaše stranice treba biti jasan i čitljiv, uvijek je poželjno da objavljujete nov, zanimljiv sadržaj u vidu bloga.
7. Kopirali ste ili duplicirali sadržaj s druge stranice.
Kopiranje sadržaja s druge stranice i lijepljenje na vlastitu stranicu može negativno utjecati na vaše Google rangiranje. Google ne voli kada ima puno identičnog sadržaja jer ne zna koju verziju bi uključio u svoje indekse. Ako ga imate puno, Google počinje shvaćati da vaša stranica nije ugledna. Ako vam ukradu stranicu ili dvije originalnog sadržaja, ne brinite, ali važno je da se ne oslanjate na krađu sadržaja druge stranice samo da biste ispunili svoju web stranicu.
8. Vaša ključna riječ nije spomenuta dovoljno često na stranici
Odmah na početku spomenuli smo mogućnost da vaša stranica nije optimizirana za tražilice. SEO optimizacija uključuje i odabir ključnih riječi. Ključne riječi su ideje i teme koje definiraju o čemu se radi u vašem sadržaju. Kada je riječ o SEO optimizaciji, to su riječi i fraze koje pretraživači unose u tražilice. Ako sve na svojoj stranici – sve slike, video, tekst itd. – svedete na jednostavne riječi i fraze, to su vaše primarne ključne riječi.
Gustoća ključnih riječi (Keyword Density) temeljni je koncept optimizacije za tražilice. Odnosi se na broj pojavljivanja ključne riječi na određenoj web stranici ili unutar dijela sadržaja kao omjer ili postotak ukupnog broja riječi. Ključne riječi za koje želite rangirati na tražilicama trebaju se pojavljivati i u vašem sadržaju.
9. Vaša odabrana ključna riječ je previše česta na tražilicama
Osim što je bitno da se vaše ključne riječi pojavljuju u sklopu vašeg sadržaja, bitno je i odabrati dobre i specifične ključne riječi. Previše široki pojmovi neće dobro proći jer je jednostavno već previše rezultata s istim pojmom na Googleu, a ako je vaša web stranica nova i još uvijek nema visok autoritet (o čemu smo pisali u prethodnim stavkama), male su šanse da se pojavi među prvima na tražilici.
Izgradnja izvanredne online prisutnosti vidljive na popularnim tražilicama ključna je za uspješnu web stranicu i digitalno poslovanje. Naši web paketi uz samu izradu web stranice uključuju i cjelovitu on-page SEO optimizaciju. Iznimno je bitno da je vaša stranica prilagođena korisnicima i privlačna – a jednako je bitno i da je vidljiva na tražilicama.